keskiviikkona, joulukuuta 13, 2006

Uutispimennossa

Olen elänyt parisen viikkoa uutispimennossa enkä ole edes itse huomannut sitä. Tänään havahduin siihen etten tiedä mistään mitään. Eilisissä uutisissa oli yksi traaginen juttu joka nousi uniin asti mutta muuten olen onnistunut sulkemaan mieleni maailman tapahtumilta. En ole tästä asiasta juurikaan huolestunut. Päin vastoin minua joskus pikkuisen pelottaa sellaiset ihmiset jotka eivät koskaan väsy ympäröivän maailman yleensä surullisiin uutisiin, eivätkä tunne tietoista tai alitajuista tarvetta laittaa aivot narikkaan levähtämään.

Britit metsästävät uutta Viiltäjä-Jackin inkarnaatiota. Luin muistaakseni viime kesänä Viiltäjä-Jackin henkilöllisyyttä arvuuttelevan kirjan joka osoittautui jännäksi ja mielenkiintoiseksi vastoin kaikkia ennakko-odotuksiani. Olin lukenut etukäteen paljon kritiikkiä siitä kuinka tosissaan kirjan sisältö pitäisi ottaa. Siihen en uskalla ottaa sen suurempaa kantaa, mutta kirjailijan oma innostus ja "palo" totuuden löytämisen ja sen kertomisen suhteen oli harvinaisen vakuuttavaa. En voi olla ihailematta ihmisiä jotka antautuvat asialleen (ja varsinkin jos tämä asia on totuuden löytäminen) intohimoisesti, siitäkin huolimatta että todennäköisyys rankallekin kritiikille on suuri. Huomaan todella toivovani että Patricia Cornwell löysi totuuden, hän jos joku olisi sen ansainnut. En tiedä kirjotetaanko Iso-Britanniassa tällä hetkellä uutta tarinaa historiaan, mutta luulisin että tekniikka on kehittynyt sille tasolle ettei uusi "Ripperi" pysy kovin pitkään piilossa.

Olen saanut tänään takaisin mittavan määrän menettämiäni puhelinnumeroita. Se saa olon tuntumaan turvalliselta. Nuudelikeitto tuoksuu tänne olohuoneeseen asti, toivottavasti minulla on nälkä vielä viiden minuutin päästä. Äiti on edelleen reissuillaan. Minua alkaa todella huolestuttamaan sillä viinakrampin mahdollisuus on kasvanut aika suureksi. Alle kaksi viikkoa jouluun.

Ps. Minulla ei ole aavistustakaan pyrkikö PC todella löytämään totuuden vai todistamaan että hänen teoriansa on oikea. Tämä jälkimmäinenhän voi olla aika vahingollinenkin tapa lähestyä asioita. Mutta annettakoon tämä mahdollisuus PC:lle anteeksi, tuo lähtökohta on kuitenkin aika ihmiselle ominainen ja tuskin kukaan on asennevapaista lähtökohdista liikenteessä. Jaa

Ei kommentteja: