keskiviikkona, joulukuuta 27, 2006

Kutsuja ja vastauksia

Miksihän käy niin että aina silloin kun on sairaana, olisi myös kaikkea kivaa tekemistä. Ensiksikin minua pyydettiin tänään baariin, asia mikä ei ollut vielä muutama vuosi sitten mikään kummallinen juttu, mutta nykyään, kun olen muuttunut tällaiseksi akoittuneeksi ja muutenkin tylsäksi koti-ihmiseksi tällaista tapahtuu hyvin harvoin. Yleensä minut kutsutaan juhlille ja siinä sivussa sitten eksytään baariin tai sitten minä olen se joka kerjään ihmisiä mukaani. Mutta tällä kertaa sairauden lisäksi T:n työt estivät lähtöni.

Toinen kiva, joskin arkisempi kutsu oli yhteiselle kävelylenkille. Se olisi varmaan tehnyt hyvää joulun jälkeiselle itseinholle ja selkärangattomuuden tunteelle. Mutta siis en lähtenyt, vedoten sairauteeni. Otin sen sijaan kourallisen suklaata - ja itseinhoni.

Olen yrittänyt miettiä parasta tapaa hankkiutua eroon koneella tilaa vievistä valokuvista, mutta en haluaisi tuhotakaan niitä. Kaikista ei ole paperikopioita. En oikein tiedä mikä tapa olisi kätevin.

Tänään kirjoitin sähköpostit niille sukulaisilleni. Aiheena oli lähinnä se, kuinka hankala on keksiä mitään kirjoittamista. Toinen vastasi heti. Vaikutti ihan ilahtuneelta. Kaiketi postini ei ollut ihan typerä. Jaa

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Itse säilytän osaa kuvistani picasassa, mutta suurimman osan poltan ceedeelle. En tiedä, onko se paras tapa säilöä kuvia, mutta paremman puutteessa.

Allyalias kirjoitti...

Jaahas... Kiitokset vinkeistä susu. Pitänee valjastaa tuo poika asialle. Minä olen noissa hommissa vähän "käsi", mutta kai se alkaa sujumaan kun saa vähän avustusta meidän tietsikkanörtiltä :)

Hansu kirjoitti...

Minä käytän myös Picasaa sekä poltan kuvat cd:lle! En usko, että kuvat ovat säilössä näillä naarmuisilla cd-levyillä enää kymmenen vuoden kuluttua, mutta kyllä ne ainaki muutaman vuoden kestävät! Yksi kätevä juttu vois olla myös muistitikku, jos omistaa sellaisen.

Allyalias kirjoitti...

Minäkin laitoin kuvat jo picasalle ja olen aikeissa polttaa levyllekin. Muistitikku voisi kyllä tosiaan olla myös aika kätevä. Tällä hetkellä säilytän tikulla vain kirjoituksiani. Kiitoksia vinkeistä ja käynnistä, Hansu :)