sunnuntaina, joulukuuta 17, 2006

Pipareita ja kaksoisolentobongausta

Saimme piparit tehtyä ja lapset onnistuivat syömään niistä jo mittavan osan. Toivottavasti kiintiö lähtee tulemaan samalla täyteen, muuten niitä pitää leipoa vielä lisää ennen joulua. Ja minä kun muka viime vuodesta viisastuneena tein kaksinkertaisen taikinan. Joululahjat on nyt melkein kaikki ostettu. Ostosreissu K:n kanssa meni juuri niin rennosti ja mukavasti kuin olin kuvitellut. Luovutin kirkasvalolampun takaisin K:lle. Tuntuu että sen vaikutus on lisääntynyt edelleen vaikka viimeisestä kuurista on nyt melkein viikko. Suosittelen vekotinta lämpimästi kaikille talvimököille, sillä on arvaamattoman positiivinen vaikutus.

Sisko N yllätti kivasti. Oli käynyt avokin kanssa kaatamassa meillekin kuusen metsästä samalla kun olivat hakeneet itselleen. Säästyi iso raha. Tuli tosi hyvä mieli että olivat ajatelleet meitäkin :)

Olen huomannut että sairausasioissa on kahtalaisia ihmisiä. On niitä jotka eivät käy kenenkään luona kylässä ollessaan sairaita, eivätkä he ota sairaita ihmisiä kotiinsa kylään tartuntariskin takia. Sitten on niitä "tarttuu jos on tarttuakseen"- ihmisiä. Minä kuulun tähän jälkimmäiseen porukkaan.

Ps. Kaveri kertoi nähneensä ehkä sen kaksoisolentoni, joka ei kyllä ollut enää niin paljon minun näköiseni. Hän olisi ottanut kyseisestä henkilöstä kuvan, mutta ei kehdannut. En ihmettele. Jaa

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Minä olin flunssaisena kylässä kaverillani joka on tyyliä "tarttuu jos on tarttuakseen". Kiva ettei meitä tautipöpöjä karsasteta.

Anonyymi kirjoitti...

Taitaa olla piparin paistohetket käsillä. Ennen paistoin ne jo joulukuun alussa, nyt ne on vielä tekemättä. Eilen paistoin Hannatädin leipiä ja pullaa, mutta pipareista tulee joulun tuoksu.

Allyalias kirjoitti...

Tekosyy, kun se on oikeastikin niin että ne nuhaisia ihmisiä karttelevatkin aina saavat sen pöpönsä jostain (jos ovat saadakseen) :)

Pantteri, tuoksu on kyllä pipareissa parasta. Varsinkin siinä taikinan tekovaiheessa kun siirappi ja mausteet ovat kuumenemassa. Minäkin tekisin piparit paljon aikaisemmin, mutta luulen etteivät ne säilyisi kovin kauan. Nuo muut (siis enhän MINÄ tietenkään ;)) ovat niin herkkusuita.