keskiviikkona, marraskuuta 15, 2006

Silmälasit

Onnistuin löytämään itselleni hyvinkin kohtuuhintaiset lasit, eivätkä ne edes olleet pahimman mahdollisen näköiset. Eipä sillä että asialla olisi suurta merkitystä, tässä koneellahan minä vain käyttelen niitä, mutta nuopa ovat sellaiset että niitä saattaa hätätilassa käyttää jopa ihmisten ilmoilla. Nyt täytyy kärsiä vielä pari viikkoa ennen kuin ne saa hakea. Se tarkoittaa että aikani koneella on kortilla. Saapa nähdä kuinka kirjan lukeminen nykyään onnistuu. Olen nimittäin päättänyt tarttua härkää sarvista ja testata jälleen Eurooppalaisena Afrikassa-kirjan lukemista ja toivoa että pystyn hillitsemään märykkiluonnettani.

Yön aikana minulle meinasi tulla nuha. Heräilin siihen että nenässä oli kunnon räkäfestivaaleja enteilevä olo, mutta päivän mittaan tilanne on parantunut. Voi siis olla niin että olen kerrankin onnistunut taltuttamaan uhkaavan taudin vastustuskyvylläni. Ehkäpä pääsenkin juhlille edes suurin piirtein ihmisenä. Hiusvärikin on jo ostettu. Ja lapsenvahdin saanti sujui ongelmitta. Näin helposti se ei ole tainnut sujua kuin korkeintaan kerran pari elämäni aikana, jos koskaan.

Kammottavaa, kuinka helposti onkaan pimeää. Onneksi vuoden pimein päivä on jo ennen joulua. Siitä lähtien suunta on taas kohti parempaa (ja kesää). Oulun jouluvalot ovat ihan oikeasti köpöt, en tiedä miksi se harmittaa minua tänään. En ole edes varma pidänkö jouluvaloista.

Talvella olisi kivaa opetella jokin uusi taito kun aika ei mene ulkoillessa ja elämästä nauttiessa. Minusta tuntuu että etenkin minun surkealle itsetunnolleni siitä olisi etua. Olisi niin kiva tuntea että osaa tehdä edes jotain. Eikä sitä jotain tarvitsisi edes osata kovin hyvin, riittäisi varmaan jos ylipäätään oppisi taas pitkästä aikaa jotain.

Tänään minua ärsyttivät ihmiset jotka lainaavat sujuvasti tunnettuja filosofeja. Jälkeenpäin ajateltuna luultavasti siksi, etten osaa itse lainata ketään muuta kuin sitä iänikuista ajattelemisen ja olemassaolon suhdetta käsittelevää. Ehkä minun pitäisi käyttää tämä talvi jonkinlaisen sitaattivaraston kehittämiseen.

Ps. En ole uskaltanut kirjoittaa sukulaisille. Jaa

1 kommentti:

Sulfidi kirjoitti...

Jos talvi käy oikein pitkäksi niin ei muutakuin apesta ottamaan mallia.. :D