maanantaina, marraskuuta 20, 2006

Vielä minusta

Ehkä en olekaan tänään laiska sillä kirjoitan tänne jo toista kertaa. Väsyttää ja tahtoisin jo nukkumaan mutta minun mielestäni aikuinen ei saa mennä näin aikaisin nukkumaan jollei ole valvonut yötä, sairas tai krapulassa. Siispä yritän tätä keinoa (tietokone on sentään ansiokkaasti onnistunut valvottamaan minua pikkutunneille saakka).

Olin pikkusisko N:n kanssa tekemisissä. Hän kyseli kuulumisia aivan normaaliin äänensävyyn. Mutta sitten hän lopetti puhelun pidentämällä vokaaleita ja tekemällä äänestään häilyvän ja välillä hiljentyvän. Tulkitsen tämän 28 yhteisen vuoden tuomalla kokemuksella niin että hän on suuttunut minulle. Luulen ettei hän soita uudestaan enää yhdeksän jälkeen jollei ole todellinen piru merrassa (ja tietenkin voi olla, en nimittäin useinkaan ymmärrä siskon mielenliikkeiden alkuperää, mutta olen toden totta oppinut tulkitsemaan merkkejä suuttumuksesta tai muusta huonosta mielestä). Toisaalta jos hän ei soita tänään uudestaan, hän ei olekaan vihainen vaan hänellä on muuta ongelmaa. Ja silloin hän odottaa että minä soittaisin ja kysyisin onko hänellä joku pielessä. Mutta en soita hänelle tänään. Minusta on näköjään tullut mestari velvollisuuksien välttelyssä (sukulaissähköposti edelleen kirjoittamatta).

M:n verikokeiden tulokset tulivat. Kaikki oli kunnossa ja olin siitä tosi hyvällä mielellä. Hänestä otettiin kilpirauhas- ja munuaiskokeet, hemoglobiini, kalkkiarvot ja vielä valkosolujen määrä. On kiva tietää että neiti on terve, vaikka toki olin olettanut tulosten olevan juuri tuollaiset.

L:n sarjakuva on ensi kuun alusta lähtien esillä lähikunnan kauppakeskuksessa. L oli yllättynyt kun sanoimme että olemme ilman muuta menossa katsomaan sitä näyttelyä. Olin yllättynyt että hän oli yllättynyt. Koulusta tuli lappu että L:n läksyt ovat olleet liian usein tekemättä. Minä joudun siis ottamaan natsiäidin roolin ja olenkin vartioinut haukkana hänen kotitehtäviensä tekoa. Olen myös esittänyt uhkauksen rajoittaa yökyläilyä jos ne jäävät vielä tekemättä. Toivottavasti poika petraa tällä alueella. Huoneen siivouksesta en ole jaksanut tänään pauhata. Jaa

Ei kommentteja: